ארדן עונה לרמטכ"ל: מעולם לא רוקנו מחסניות על מחבלים

    "בשום דיון תקשורתי של בעד ונגד לא טרחו להזכיר שבני 14 אמנם באים לרצוח, לא רק עם מספריים, אבל מעולם לא רוקנו עליהם מחסניות ובחלק לא קטן מהמקרים הם רצחו ונלכדו בחיים, ואף יצאו ללא פגע"
    ישראל פריי No Comments on ארדן עונה לרמטכ"ל: מעולם לא רוקנו מחסניות על מחבלים

    ארדן מצטרף לגל הביקורת שספגו דבריו של הרמטכ"ל: "איזה עוול עושים לישראלים בסוג הדיון הזה, שטבול בהלקאה עצמית" • "במקום לפאר ולרומם את הגבורה הישראלית שיש בה איפוק ועוז, אנו מתבוססים בדיון חסר פשר על נושא שכלל לא שנוי במחלוקת"

    השר לביטחון פנים, גלעד ארדן
    "בשום דיון תקשורתי של בעד ונגד לא טרחו להזכיר שבני 14 אמנם באים לרצוח, לא רק עם מספריים, אבל מעולם לא רוקנו עליהם מחסניות ובחלק לא קטן מהמקרים הם רצחו ונלכדו בחיים, ואף יצאו ללא פגע"
    9:08
    05.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on עוד השבוע: הממשלה תפרסם את תזכיר חוק הגיוס הדרמטי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דברי הרמטכ"ל רא"ל גדי אינזנקוט שנאמרו השבוע בפני תלמידים – לפיהם הוא "לא היה רוצה לראות חייל צה"ל מרוקן מחסנית על כל נערה בת 13 שאוחזת מספריים" – ממשיכים לעורר סערה ציבורית רחבה.

    השר לביטחון פנים גלעד ארדן הצטרף היום לביקורת על הדברים, והפנה את תשומת הלב לזווית אחרת של הדברים. "דבר אחד היה חסר לי בסערה שעוררו דברי הרמטכ״ל", כתב ארדן לפני זמן קצר, "איש לא ציין שזה מעולם לא קרה".

    "בשום דיון תקשורתי של בעד ונגד לא טרחו להזכיר שבני 14 אמנם באים לרצוח, לא רק עם מספריים, אבל מעולם לא רוקנו עליהם מחסניות ובחלק לא קטן מהמקרים הם רצחו ונלכדו בחיים, ואף יצאו ללא פגע".

    דבריו נתמכו בעובדות. הוא הזכיר כי "בפיגוע ברחוב יפו שבו מחבלות בנות 14 ו-16 הגיעו לדקור ולרצוח אזרחים בלב ירושלים עם מספריים, השוטר שניטרל את המחבלות פעל כנדרש כשהוא חשוף מולן ללא כל מתרס או משהו שיפריד ביניהם".

    ארדן הסתייג מביקורת ישירה, והסתפק באמירה כללית. "אני לא רוצה להעביר ביקורת על דברי הרמטכ״ל משום שלא נכחתי בהרצאתו ואיני מכיר את ההקשר המדויק שלהם, אבל חשוב לי לומר דבר מה על מה שנהיה מההתבטאות הזו, ובכלל על מה שנראה לעתים כמסע שיימינג שעורכים חלקים בתקשורת לישראלים, על לא עוול בכפם".

    "אזרחי ישראל מגלים בחודשים האחרונים בגרות יוצאת דופן. אזרחים מן השורה מגלים גבורה שאין דומה לה. הם הצילו חיי אדם פעם אחר פעם כשחסמו בידיים חשופות מחבלים חמושים ולעיתים הקריבו עצמם למען הכלל. איזה עוול עושים לישראלים בסוג הדיון הזה, שטבול בהלקאה עצמית".

    "השוטרים והחיילים שלנו מנעו בגופם ממחבלים שפלים לרצוח יהודים, גברים נשים וילדים. זו גבורה בלתי נתפסת. אזרחים רצים לתוך הסכנה על מנת להציל אנשים שהם לא מכירים בכלל. ערבות הדדית שרק ממחישה איזה עם עצמתי אנחנו", הוסיף השר.

    ארדן ביקש להפנות אלומת אור לגיבורים האמתיים במערכה העקובה מדם שכופים אנשי הטרור על ישראל: "במקום לפאר ולרומם את הגבורה הישראלית הזו, גבורה שיש בה איפוק ועוז, במקום לדון בהסתה הבלתי נתפסת שגורמת לפלסטינים להוציא מקרבם כמויות של נערים שמוכנים לשחוט נערות, נשים בהריון ועוברי אורח מזדמנים בסכין, אנו מתבוססים בדיון חסר פשר על נושא שכלל לא שנוי במחלוקת".

    "עם ישראל מבין בדיוק עם מי יש לנו עסק. הוא גאה בלוחמיו ובאזרחים שמגינים עליו בחירוף נפש – ונחוש לנצח. אני גאה בלוחמי מג״ב שגם היום סיכלו פיגוע בשער שכם, ומאחל שבת שלום לכל כוחות הביטחון ששומרים עלינו יומם וליל", סיכם את דבריו.



    0 תגובות